جدیدترین اخبار :
  • راه‌آهن چابهار - بیرجند - مشهد، زیرساختی تحول‌ساز برای خراسان جنوبی است
  • بازمهندسی ساختارها در مناطق آزاد کلید خورد
  • نخستین نشست هماهنگی برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد
  • دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای تکمیل هر چه سریعتر ورزشگاه کریکت چابهار تاکید کرد
  • سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

۹ کریدور ریلی داریم/ چابهار هرچه سریع تر به آستارا متصل شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 4/07/04 | تعداد بازید :101
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، با بیان اینکه ۹ کریدور ریلی شامل ۶ کریدور شمالی - جنوبی و سه کریدور شرقی - غربی داریم، گفت: همچنین ۱۱ کریدور بزرگراهی(شامل ۶ کریدور شمالی - جنوبی و پنج کریدور شرقی - غربی) و هفت کریدور آزادراهی را تعریف کردیم.

هوشنگ بازوند با تاکید بر لزوم اتمام هرچه سریع تر کریدورهای ریلی کشور، ادامه داد: کلیدی ترین کریدور ایران، کریدور ریلی آستارا به چابهار است و لذا دو پروژه چابهار - زاهدان و رشت - آستارا در دستور کار جدی دولت قرار دارد. خط ریلی چابهار - زاهدان ۴۷۰ کیلومتر طول دارد و در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در این پروژه مشغول هستند و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و به خط ریلی رشت - آستارا متصل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح خط چابهار - زاهدان را به معنی اتصال دریای خزر به خلیج فارس دانست و بیان کرد: پس از اتمام خط ریلی چابهار باید خط ریلی رشت - آستارا را که یکی از پروژه های اولویتدار کشور است، احداث کنیم. قراردادهای اولیه این پروژه تنظیم شده و در حال تدوین قراردادهای اجرایی آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی از هزینه کرد درآمدهای ارزی برای توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تعیین تکلیف کریدورهاست.

وی با اشاره به نقش پررنگ گیلان در عبور کریدورها، تصریح کرد: قسمت های بسیار مهم و تأثیرگذار این کریدورها از گیلان می گذرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جنگ آینده را جنگ کریدورها دانست و بیان کرد: کشوری قدرتمند است که بتواند کریدورهای قوی را ایجاد و خودش را به دنیا وصل کند و جابجایی بار و مسافر داشته باشد؛ البته به اعتقاد سیاستمداران دنیا، کریدورها فقط بار و مسافر جابجا نمی کنند، بلکه قدرت و سیاست جابجا می کنند.

بازوند به کریدور ۴۷ کیلومتری زنگزور اشاره و اظهار کرد: این مسیر دارای طبیعت خشن بوده و ساخت راه و راه آهن در آن بسیار سخت است، اما قبل از احداث و جابجایی کالا توانسته بر سیاست و قدرت اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه کشورها به دنبال اتصال کریدورهای خودشان به همه نقاط دنیا هستند، خاطرنشان کرد: چین و هند به عنوان دو قدرت تجاری جهانی در کنار ایران هستند و باید کالاهای خودشان را به اروپا منتقل کنند و لذا کریدورهای ایران می تواند سهم قابل توجهی در این مسیر داشته باشد و در صورت کوتاهی، دیگر کشورهای منطقه این جایگاه را به دست می آورند.

بازوند از تملک اراضی بالغ بر ۸۰ کیلومتر از خط ریلی رشت - آستارا با همکاری مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۲۸۰ هکتار را تملک کردیم که کار بزرگی بود و به زودی قرارداد اجرایی را با روس ها نهایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، گیلان را مهمترین قطعه در کریدور ریلی آستارا - چابهار دانست و متذکر شد: فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی از کارگاه این پروژه بازدید خواهیم کرد.

وی با اشاره به سهم گیلان در کریدورهای بزرگراهی و آزادراهی، ادامه داد: فردا عملیات اجرایی آزادراه شرقی گیلان از رشت را آغاز خواهیم کرد که نقش مهمی در حل گره های ترافیکی دارد.

بازوند با بیان اینکه امروز سه پروژه مکمل آزادراه را در لنگرود و آستانه اشرفیه آغاز کردیم، گفت: برای پروژه های افتتاح شده و آغاز شده امروز مجموعا دو هزار میلیارد تومان هزینه شده که مطالبه به حق مردم بوده و تاثیر زیادی در حمل و نقل استان و کشور خواهد داشت.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل